Skal om et år begynne på universitetet i Stavanger. Vil egentlig studere biologi i Bergen, men etter lange og krevende samtaler med foreldrene mine blir jeg nødt til å holde meg i stavanger,- hvor de ikke har biologi :( Eneste jeg ser for meg her er biologisk kjemi. Har noen tips om hva jeg kan gjøre etter dette studiet med hensyn til jobber som ligger nær marin biologi? Etter som jeg ikke får oppfylt dette ønsket, hvordan kan jeg ta i bruk kunnskapene innenfor biologisk kjemi på en aktiv og interesserende måte? Ønsker ikke å drukne i uendelig labratorie arbeid, journaler etc. Tilbyr havforskningsinstituttet muligheter for dem som tar biologisk kjemi? Arbeidet må være basert på mye praksis og feltarbeid(hvis mulig) Takk på forhånd for svar.
Kan egentlig ikke hjelpe deg med det du spør om, men jeg hadde bare lyst å si at jeg skal begynne på biologisk kjemi i Stavanger nå
Men jeg må si at viss det er biologi/marinbiologi du egentlig vil studere, så ville jeg prøvd å komme inn på det. Tenk så dumt om du sitter senere og treger på valget du tok (er der selv, så jeg vet hva jeg snakker om). Bergen er tross alt bare 5 timer unna Stavanger.