Spør en biolog
Brukernavn:
Passord:
Lagre passord
Glemt passordet ditt?
Hovedside | Brukerprofil | Registrering | Nye innlegg | Spørreundersøkelser | Mine bokmerke | Private meldinger | Hva skjer | Fotogalleri | Artslista | Medlemmer | Søk | Hjelp

Alle fora
 Spør en biolog
 Spør om dyr
 Bever
 Nytt emne  Ny avstemning Ny avstemning
 Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Inga
Aktiv deltaker

21 Innlegg

Skrevet - 01/05/2012 :  19:00:24  Vis profil Send Inga a Private Message  Svar med kopi av melding
Så vidt jeg har forstått lever bever i ferskvann - men hender det at de tar seg svømmeturer i sjøen? For en ukes tid siden så jeg noe som liknet mye på det (lille) jeg har sett av beverbilder. Det var i sjøen like utenfor Kristiansand, og jeg vet at det er et ferskvann noen få hundre meter unna - der har jeg tidligere sett et skilt merket "Beverhytte". Vesenet jeg observerte kom svømmende, "gikk" opp på land (jeg sto fjetret og husker ikke helt hvordan bevegelsen var) slik at jeg fikk se en bred, flat hale, og la så av gårde på svøm igjen. Er det andre aktuelle arter enn bever som har slik hale?

Spent på svar!

trachypachus
Biolog

1468 Posts

Skrevet - 01/05/2012 :  19:17:03  Vis profil  Besøk trachypachuss hjemmeside Send trachypachus a Private Message  Svar med kopi av melding
Har også hørt andre som har sett bever svømme i saltvann. Ser du den brede halen så er det ingen tvil om arten, det er ingen forvekslingsmuligheter.

Stefan
Gå til toppen av siden

Njål Berge
Aktiv deltaker

786 Posts

Skrevet - 01/05/2012 :  19:28:28  Vis profil Send Njål Berge a Private Message  Svar med kopi av melding
Eg har sett bever svømme i sjøen,det er noen år siden nå,men husker vi stoppet bilen og så på beveren mens den svømmte mot land.
Gå til toppen av siden

Hermansen
Aktiv deltaker

132 Posts

Skrevet - 01/05/2012 :  20:25:28  Vis profil  Besøk Hermansens hjemmeside Send Hermansen a Private Message  Svar med kopi av melding
jeg har sett bever i saltvann. Var veldig snodig for det er forholdsvis langt unna ferskvann. Men den hadde nok lagt ut på en lenger svømmetur
Gå til toppen av siden

Inga
Aktiv deltaker

21 Posts

Skrevet - 02/05/2012 :  22:59:59  Vis profil Send Inga a Private Message  Svar med kopi av melding
Tusen takk for svar, da sier jeg meg veldig fornøyd med å ha fått observere min første bever både på land og i vann
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Ny avstemning Ny avstemning
 Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Snarvei:
Spør en biolog © © 2001 BIO Gå til toppen av siden
Denne sida ble genererert på 0,17 sekunder. Snitz Forums 2000