Spør en biolog
Brukernavn:
Passord:
Lagre passord
Glemt passordet ditt?
Hovedside | Brukerprofil | Registrering | Nye innlegg | Spørreundersøkelser | Mine bokmerke | Private meldinger | Hva skjer | Fotogalleri | Artslista | Medlemmer | Søk | Hjelp

Alle fora
 Spør en biolog
 Spør om planter
 Hva heter planten?
 Nytt emne  Ny avstemning Ny avstemning
 Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

taukar
Deltaker

2 Innlegg

Skrevet - 14/06/2012 :  16:02:06  Vis profil Send taukar a Private Message  Svar med kopi av melding

Busk (Klikk for å se et større bilde)
Langs en turvei i Stavanger fant jeg denne planten. Lurer på hva den heter.

trondsto
Aktiv deltaker

486 Posts

Skrevet - 14/06/2012 :  20:38:34  Vis profil Send trondsto a Private Message  Svar med kopi av melding
Jeg foreslår prydbringebær Rubus spectabilis på planten til venstre, med rester av røde blomster, men noen må gjerne bekrefte eller avkrefte dette. Den til høyre vil jeg tro er svarthyll Sambucus nigra.

Redigert av - trondsto den 14/06/2012 20:38:55
Gå til toppen av siden

PerV
Aktiv deltaker

1507 Posts

Skrevet - 14/06/2012 :  22:31:27  Vis profil  Besøk PerVs hjemmeside Send PerV a Private Message  Svar med kopi av melding
Hvor i Stavanger fant du den?
Jeg fant prydbringebær ved Store Stokkavatnet tidlig i vår http://www.bio.no/enbiolog/topic.asp?TOPIC_ID=30763&SearchTerms=prydbringeb%E6r
Den er også registrert ved Mosvatnet.
Gå til toppen av siden

taukar
Deltaker

2 Posts

Skrevet - 20/06/2012 :  12:54:39  Vis profil Send taukar a Private Message  Svar med kopi av melding
Fant busken til venstre langs sti ved Mosvannet. Den var avblomstret 12.juni. Som nytt bilde viser, var busken lav og vokste i skyggen av lauvtrær. Kan kanskje stemme med prydbringebær. Ellers er det nok svarthyll i samme bilde. Mange takk for hjelpen!

Busk ved Mosvannet, Stavanger (Klikk for å se et større bilde)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Ny avstemning Ny avstemning
 Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Snarvei:
Spør en biolog © © 2001 BIO Gå til toppen av siden
Denne sida ble genererert på 0,14 sekunder. Snitz Forums 2000