Spør en biolog
Brukernavn:
Passord:
Lagre passord
Glemt passordet ditt?
Hovedside | Brukerprofil | Registrering | Nye innlegg | Spørreundersøkelser | Mine bokmerke | Private meldinger | Hva skjer | Fotogalleri | Artslista | Medlemmer | Søk | Hjelp

Alle fora
 Spør en biolog
 Spør om dyr
 Sommerfugl...støvlus..ting...
 Nytt emne  Ny avstemning Ny avstemning
 Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

JRP
Aktiv deltaker

781 Innlegg

Skrevet - 16/06/2012 :  16:38:49  Vis profil Send JRP a Private Message  Svar med kopi av melding
Denne her har Lars Ove hjulpet meg med navnet på en gang før men jeg er ikke mann om å finne igjen tråden :P

Mener det var en lus av ett eller annet slag med sommerfugl (logisk med det utseende) i navnet??

Var veldig mange av denne som satt på bladene av diverse urter og "danset"...

Tjernsmyrdammen, Bærum 130612

(Klikk for å se et større bilde)

Johnny

harri
Aktiv deltaker

10017 Posts

Skrevet - 16/06/2012 :  16:47:52  Vis profil Send harri a Private Message  Svar med kopi av melding
Det er en Psychodidae. Men lenger klarer ikke jeg.
Gå til toppen av siden

JRP
Aktiv deltaker

781 Posts

Skrevet - 16/06/2012 :  16:58:08  Vis profil Send JRP a Private Message  Svar med kopi av melding
Takk Harri...

Legger den ut som Pericoma fuliginosa med ? bak....
Gå til toppen av siden

Buggie
Biolog/Moderator

1462 Posts

Skrevet - 16/06/2012 :  19:56:04  Vis profil  Besøk Buggies hjemmeside Send Buggie a Private Message  Svar med kopi av melding
Har du noen grunn til å tro at det er akkurat den, av de 26 artene vi har i Norge?

Morten "Buggie" Stærkeby
Gå til toppen av siden

JRP
Aktiv deltaker

781 Posts

Skrevet - 17/06/2012 :  14:43:20  Vis profil Send JRP a Private Message  Svar med kopi av melding
Ikke annet enn at det er den som ligner mest utifra de søkene jeg gjorde på familien - den er lagt inn som Psychodidae og med ?....

Artsnavnet er forslag lagt som kommentar...

Har du noen grunn til å tro at det ikke er akkurat den, av de 26 artene vi har i norge? -.-

Johnny
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Ny avstemning Ny avstemning
 Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Snarvei:
Spør en biolog © © 2001 BIO Gå til toppen av siden
Denne sida ble genererert på 0,17 sekunder. Snitz Forums 2000